top of page

האם קיים מנהל מושלם?


במציאות המורכבת של ימינו והצורך להתאים את עצמנו לשינויים רבים ותכופים אין מנהלים מושלמים שמצליחים להחזיק לבד על כתפיהם את החברה. לא קיים מנהל שיוכל לבדו ליצור ולהפעיל חברה מנוהלת היטב בכך שיוביל את החברה להיות אפקטיבית ויעילה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

מנהל מוצלח הוא מנהל שידאג שיהיה לו צוות בעל תכונות משלימות. צוות של אנשים שפועל וחושב באופן שונה.

בהתבסס על תורתו של פרופ' אדיג'ס- משימות הניהול בדרגים הגבוהים מחייבות לכל הפחות ארבעה טיפוסים שונים- היזם "האיש החושב", הביצועיסט- "איש הפעולה", המנהלן-" איש הארגון והסדר" והאינטגרטור-"איש החברה"

ארבעת התפקידים אומנם אינם סותרים זה את זה , אך הם גם לא מתיישבים זה עם זה בעת ובעונה אחת.

לרובנו יש תפקוד שהוא הדומננטי ושאר התפקודים קיימים במינונים נמוכים יותר, עצם הידיעה איזה תפקוד אנחנו ומהם העוצמות והמאפיינים של אותו התפקוד תעזור לנו בבניית צוות אנשים משלים.

למנהל שהוא איש חזון, יזם בנשמתו, אשר מוחו היצירתי כל הזמן מתכונן לעתיד ורעיונות חדשים צצים בו למכביר חשוב שיהיה איש צוות שהוא ביצועיסט- עובד בעל יכולת ביצוע גבוהה וממוקד בהשגת תוצאות. הוא משקיע, ביצועיסט, שקדן ומסור והוא זה שיתרגם את הרעיונות לפעולות בשטח.

למנהלים יש נטייה טבעית לקלוט אנשים אשר דומים להם, הם מרגישים שהם צריכים עוד כמה אנשים שחושבים כמוהם. ההפך הוא הנכון! אם המנהל יהיה מודע לחוזקותיו וחולשותיו , הוא יבין כי הנו זקוק לאנשים שמשלימים אותו ולצוות שבו הסגנון של כל חבר צוות משלים את הסגנונות של האחרים. רק כך יצליח המנהל ליצור נבחרת מנצחת בה השלם גדול על סך חלקיו.

מאמרים נוספים
bottom of page