top of page

טיפים להתמודדות עם החזרה לשגרה שאחרי החג


היום שאחרי החגים הוא יום קשה לרוב העובדים, זה נכון שיש את העובדים הביצועיסטים ששמחים לחזור לעשייה אך לרוב העובדים לא פשוט, בחגים אנחנו באנרגיות אחרות לגמרי ולא פשוט לעשות את המעבר משולחן החג והבילוי המשפחתי לשולחן העבודה ותוכנית היעדים/המשימות.

טיפים לעובדים לחזרה יותר קלה לשיגרה-

בתור יועצת ארגונית, אני יודעת שתקופת החגים עשויה להיות תקופה לא קלה, לאורך הזמן מצאתי שיש כמה דברים שיכולים לסייע:

  • להתחיל את היום במיקוד חיובי ומחשבות טובות, לשניות הראשונות של הבוקר יש חשיבות והשפעה על המשך היום. לאנשים שקשה לחשוב מחשבות חיוביות בבוקר ממליצה להגיד מילה אחת- תודה! להוקיר תודה על עוד יום ועל כל הטוב שיש מסביבנו.

  • לפני תחילת יום העבודה לעשות כל דבר שמטעין באנרגיות טובות- ריצת בוקר למשל או להאזין למוזיקה אנרגטית ומקפיצה שאוהבים.

  • עם ההגעה לארגון ולאחר קפה הבוקר , מומלץ לארגן את סביבת העבודה הפיזית, סביבת עבודה מאורגנת מפחיתה לחץ וגורמת לתחושה של מיקוד.

  • פתיחת מידע בערוצי התקשורת הארגוניים כמו תיבת המייל או תוכנת הניהול ויצירת רשימת משימות ליום-יומיים הקרובים בלבד. הדגש הוא על תכנון לטווח קצר כדי לאפשר את המעבר מהחופש לשיגרה.

  • חשוב לעשות תעדוף משימות. לא הכל דחוף וחשוב ורצוי להכנס לעניינים עם תעדוף מושכל ודגש על הדברים שבאמת צריך לבצע באופן מיידי.

  • ממליצה לא להעמיס ולא להשאר באותו היום לשעות נוספות ולא לקחת עבודה הביתה.

טיפים למעסיקים לחזרה לשגרה

גם למעסיקים יש חלק נכבד בחזרה נעימה לשיגרה ולהם מומלץ להתחיל את היום בהתעניינות אמיתית וכנה בעובדים, לשאול איך עבר החג ולאפשר שיתוף בחוויות, לאחר מכן לעבור על תמונת מצב מבחינת משימות קיימות ותעדוף. ניתן לקיים ישיבת צוות או ישיבות פרטניות בהתאם למה שמתאפשר באותו היום.

לא לפתוח בפרוייקט חדש/יוזמה חדשה דווקא ביום זה ולנסות לא להעביר משימות חדשות ביום הראשון לחזרה. לאפשר לעובדים נחיתה רכה.

חזרה מלאה לשיגרה המקצועית/הארגונית לוקחת לכל היותר שלושה-ארבעה ימים ושוכחים שהיה חג, עד החג הבא או החופשה הבאה.


אם אתם שמים לב שהחזרה לשגרה קשה לכם ולארגון בכל פעם מחדש, אני מזמינה אתכם להעזר בשירותי ייעוץ ארגוני, ואם אתם משרדי עורכי דין אז להעזר בשירות המיוחד של ייעוץ ארגוני למשרדי עורכי דין.


מאמרים נוספים
bottom of page